Thursday, March 8, 2012

Ding A Ding Gale Sudirman




minah anak pak mat kole

mahu bikin tunang

tapi banyak yang menghalang

dari kuala lumpur

mahu pergi pulau pinang

hati dalam ingat

mahu masuk meminang

sampai pulau pinang

sibuk sini sibuk sana

jumpa sama pak mat

dia tolak mentah2

ingat mahu kahwin lari

sama minah sudah pakat

belum sampai sungai petani

kami sudah kena tangkap

kereta pun ditahan

polis periksa seluruh badan

belum habis periksa

saya lari lintang pukang

kereta pun ditahan

polis periksa seluruh badan

belum habis periksa

saya lari lintang pukang

larilah punya lari

orang cakap serupa hantu

kalau masuk sport

tentu saya nombor satu

nasib saya kurang baik

sudah langgar sama batu

polis mari tangkap baju

bila dah kena tangkap

kami dibawa ke balai polis

sampai di balai polis

minah tak henti menangis

terus saya dipasang gari

kini duduk di kandang salah

tigalah paku tanya

kenapa awak culik minah

sumpah saya cakap

dia yang ikut saya

minah dengar naik radang

muka merah macam udang

dia terpekik terajang

katanya saya temberang

hari bicara sudah pun sampai

saya didapati bersalah

rumahlah tiga tingkat

hai pintu beratus ribu

memberlah punya ramai

tapi semua nak keluar dulu

rumahlah tiga tingkat

hai pintu beratus ribu

memberlah punya ramai

tapi semua nak keluar dulu

kesallah punya kesal

duduk bilik makan roti

dada semput otak bantut

kalau dah salah kena kutuk

No comments:

Post a Comment