Tuesday, March 15, 2011

Kejadian "Tsunami Acheh" Berulang di Jepun

Berlaku pada 11 Mac 2011, setelah Jepun digegarkan gempa bumi berpusat di dasar laut sekuat 8.9 skalar ritcher. Saintis mengaitkan fenomena pasang perbani, dimana bulan berada pada jarak yang hampir dengan bumi. Baca ini.  Na sempat tgk blog lain, untuk melihat gambar lain, (Klik sini, Klik sini, Klik sini).

Ini adalah kawasan yang terlibat :

Sumber
Seakan belum berakhir, Jepun sekali lagi di uji dengan ancaman radiasi reaktor nuklear apabila sistem penyejuknya gagal berfungsi. Baca ni

Kesan di Malaysia

kesan radioaktif?..insyaallah tidak, penjelasan?...baca ini. Kenaikan air laut dirasai, (tiada tsunami) .Apa yang na tahu, air naik sehingga di jalan raya di Pantai Batu Buruk, Kuala Terengganu.

Kesan lain?..ada dan ia memalukan negara bagi na :

 1. Kurangnya sensitif oleh pelukis Berita Harian, baca ini.

2. Ucapan yang tidak sensitif juga dan tidak fikir kesan kepada negara sebelum mengucapkan takziah kepada rakyat Jepun, (cari sendiri, sapa itu?)
 
Semoga Allah melindungi kita semua...Nasihat na  untuk semua agar kita kena berhati-hati dan kalu boleh, jangan berada di kawasan pantai sekarang, walau kita bebas dari tsunami , kita kena berjaga-jaga dengan fenomena pasang perbani.

No comments:

Post a Comment