Monday, August 23, 2010

Adakah Mereka akan Menyebelahi Kita Kelak?

Menangis na bila melihat erti ayat dibaca....mereka yang na maksudkan  anggota badan kita yang akan menjadi saksi di Hari Kiamat kelak. Semakin tahu sesuatu ilmu itu, semakin na melihat kekurangan diri....

Ya Allah, jauhilah kami dari api neraka Mu, jauhilah kami daripada melakukan perkara mendatangkan KemurkaanMu, Jika sesuatu itu telah Kau tetapkan berlaku, berikan kami kekuatan dan ruang untuk kami tidak rasakan bebanan itu kepada diri kami.

Ya Allah, hanya Kau mengerti hambaMu ini, berikan kekuatan dan elakkan diri ini menghadapi sesuatu yang tidak mampu untuk dihadapi ...Jika Kau tetapkan ia berlaku , ia tetap berlaku...hambaMu ini tidak sesekali menafikan nya, tetapi Ya Allah berikanlah aku ganti yang lebih baik daripada apa yang berlaku....berikan aku sebab untuk tidak lagi memikirkan nya, berikan aku ketenangan Ya Allah...Jika yang berlaku itu telah dijangka oleh hambaMu ini Ya Allah, Aku bermohon Ya Allah...supaya jangkaan aku ini adalah terbaik...dan lebih baik, memberi kebaikan dan turunkan rahmatMu kepada suasana tersebut...amenn..

No comments:

Post a Comment